Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06.2011 10:44 - Лордът на шефовете и отзвукът му у всички нас
Автор: ekaterina0909 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1530 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Шоуто приключи скоро, и, както знаем, като че ли мненията на всички за победителката Сидония и за всички подробности относно печеленето на такива конкурси е по-скоро отрицателен. Пък и защо никой не повдигна на въпрос високо проблема за това в медиите?! Ефектът, обаче, от шоуто, върху много от нас беше поразителен.
Време беше да се покаже по подобен начин до какви висоти достига кулинарното изкуство, най-вече с цел да ни подтикне да го практикуваме и ние в домашни условия. Не е трудно, макар че изглежда. Самият Слави Трифонов с чувство за хумор описа, как самият той под влияние на шоуто се вдъхновявал да прави някакви опити в кухнята - бърка някакви смеси и буламачи, е, от тях нищо не става, но какво от това... Важно е ние да сме щастливи и доволни от направените опити.
Хубавото е, обаче, че под влияние на всякакви подобни показвания на видове изкуство много от нас най-сетне се осмеляват да покажат талантите си в различни области.
Трябва да се запитаме, обаче, как така от толкова хиляди кандидати, явили се и показали кулинарните си умения, бяха избрани точно тези шестнайсет?! Трябвало да владеят отлично терминологията, каза журито. Да, но тук има противоречие - терминологията се владее само от професионалисти, а състезанието бе обявено не само за такива, но и за любители. Тогава?! Ето, аз съм любител, но вероятно имам някои знания и умения, които липсват на някои от професионалистите.
Всички, чели предварително писаното в медиите, знаеха, че ще спечели Сидония. А другите участници в конкурса знаеха ли го? За какво хвърляха тогава усилията си? Дали само заради това да станат шоу звезди?
Любимецът на публиката, разбира се, си остава Миладин (Мики) Сърбинът. Седмици наред преди шоуто виждах плакат с негова снимка в цял ръст на прозореца на ресторанта в центъра на София, където той работи като готвач. Пишеше там : Тази седмица има представяне на италианската кухня - за вас готви готвач Мики Новакович!
По време на самото шоу плакатът бе махнат, явно нарочно - може би влюбени фенки са досаждали много на персонала в ресторанта. Ресторантът, ако се не лъжа, се казва Джоя. Италианското и сръбско меню на ресторанта е изписано на лист на вратата заедно с цените, което е удобно. Малко глупаво - сръбска скара не е задължително да се прави задължително от сърбин. Всеки би могъл да се научи при добро желание. Тя не е меню, отличаващо се с толкова изключителна сложност. Италианските менюта, предлагани в този ресторант,  също са прекалено банални - ризото, спагети... В ресторанта се предлагат и десерти, до колкото видях, доста елементарни за изпълнение.
Затова все се чудех - защо не се намери заведение, където да се предлагат по-други, по-интересни неща, които ги няма на друго място. Готвачите все наблягат на най-известните неща, на които са научени - френска и италианска кухня, понякога части от немската също, а пренебрегват други видове кухня, като например английската, унгарската, арабската. Особена е интересна кухнята на бившите съветски републики. Казвам това, защото смятам аз самата след време да си създам възможност да покажа тези кухни на хората. Там е работата, че моята баба беше унгарка. От нея съм научила много уникални унгарски рецепти, особено ценни са сладкишите. Самата аз имам над сто готварски книги с ястия от всякакви континенти. Затова всеки път опитвам нещо различно. Самата аз се занимавам с кулинария от едва осем годишна. На десет години вече сама правех торти, а на 12 точех баници с маслено хилядолистно тесто - моето семейство пази и тайната рецепта за една такава. Майка ми колекционира готварски рецепти от 50 години, а аз - от 25. Хубаво е, че от самото начало на живота ми е имало кой да ме посвети в кулинарията на почти професионално ниво. Не само това - насилствено да изисква от мен да я изучавам : този някой беше баща ми. Винаги наблюдавах в семейството си една скрита конкуренция между владеещите това изкуство - майка ми, баща ми, баба ми унгарката, леля ми, другата баба. Съседките пък чукаха на вратата ми да ми предлагат да опитам от техните кулинарни специалитети и да ми съобщят новостите в тази област, които са научили.
И всичкият този опит не е малък, нали - какво значение има тогава това, че не знам цялата терминология?! Макар че, между нас казано, за тези години доста я и поусвоих - тепърва сега прочетох какво означава "да пошираш" , да "сотираш" - чудо голямо, че не съм го знаела преди.
Да се върнем сега на наш Мики. Още там на плаката си беше много усмихнат, както си е сега и винаги. Много симпатичен, затова сигурно жените нищо не му отказват. Защо ли той и другият участник - чужденец Нормен са дошли от своята страна тук, в България? Предполагам, че там биха печелили повече. Нормално е да предположим, че щом, обаче, живеят тук, ще си създадат семейство с някоя българка и ще си останат в България. Някоя българка все ще им завърти главата. Ако вече не го е и направила. Пък и те двамата са хитри - макар че се намират тук, в чуждата страна, все гледат взаимоотношенията им с хората да са добри, за да бъдат приети от хората.
Любимите ми кухни, които готвя у дома, са английската, източните - корейски, арабски, индийски, китайски, малайзийски, непалски, тайвански, арабски, руски и други източни.
Моята мечта е да мога да дам на света, да покажа кулинарните рецепти на унгарските сладкиши на баба ми. Но те са тайна на моето семейство, затова трябва да запазя авторските им права - условно казано, не бива да позволявам някой да ми открадне рецептите. Скоро ще се сбъдне още една моя мечта - ще имам тапия за готвач, и то, представете си, без да съм ходила на курсове и изпити. Даже мога и да си  докарам тапия за висше образование в тази област. Щастлива съм. Моите познати най-сетне почнаха непрекъснато да настояват да дегостират ястията ми. Вече проявяват интерес към тях.
Ходих с майка ми да видим ресторанта, спечелен чрез шоуто от Сидония. Значи, тръгвате от мястото, където се пресичат Христо Белчев и Солунска в посока НДК и след няколко метра ще го видите до един хотел и козметичен салон. Писала съм и тук, в блога, някои от рецептите си - в другия ми блог ekaterinara.blog.bg.
А за най-добър сайт в интернет, където да намерите всякакви готварски рецепти съвсем не бих ви препоръчала известния Кулинар гурме форум. Най-добрият е намиращият се при абв пощата и Гювеч.бг сайт е-Кулинар. Ровете там. Засега това е по въпроса. Чао.




Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ekaterina0909
Категория: Изкуство
Прочетен: 844103
Постинги: 622
Коментари: 0
Гласове: 4410
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031